English
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرصت های شغلی

فرصت‌های شغلی پیش روی فارغ التحصیلان رشته مهندسی شهرسازی

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی در برخی از ارگان ها همانند سازمان های وابسته به مسائل سکونتی و شهری از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، مراکز تحقیقاتی مسکن و شهرسازی، استانداری ها، بنیاد مسکن، شهرداری های مناطق و نواحی شهری و سازمان های وابسته به آن ها مانند دفاتر نوسازی بافت های فرسوده، سازمان نوسازی، سازمان زیباسازی شهری و سازمان های پیشگیری از شرایط مناسبی برخوردار می باشد.

ا توجه به اینکه نقاط شهری هر ساله رو به افزایش می‌باشد، لذا آنچه بسیار ضروری است لزوم کارشناسانی است که بتوانند به صورت تخصصی نسبت به امور شهری اقدامات لازم را انجام دهند. به همین دلیل با توجه به این شرایط ،می‌توان وضعیت بازار کار رشته مهندسی شهرسازی در آینده را بسیار خوب ارزیابی نمود و چنانچه علاقه‌مند به این رشته باشید، خواهیم توانست به موفقیت‌های لازم دست یابید.

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی با توجه به اینکه در سال 79 اولین دانشجویان خود را پذیرش نموده است و با در نظر گرفتن این موضوع که تنها برخی از دانشگاه ها دارای این رشته می‌باشند، بنابراین تعداد فارغ‌التحصیلان رشته شهرسازی بسیار کمتر از سایر رشته‌های دیگر می‌باشد و همین مسئله موجب می‌شود که از آینده شغلی، حقوق و درآمد رشته مهندسی شهرسازی خوبی برخوردار گردید.